Aplikacje mobilne znajdują zastosowanie w wielu firmach. Choć świat aplikacji jest zdominowany przez gry i rozrywkę, to obecnie otwiera się na różne funkcje. Istnieją aplikacje do portali społecznościowych, są aplikacje do zarządzania określonymi gadżetami, są też aplikacje o przeznaczeniu edukacyjnym.
Ludzie sprawdzają swoje telefony 150 razy dziennie i spędzają średnio około trzech godzin na aplikacjach mobilnych. Co więcej, 70% marek dostosowuje swój biznes do wzrostu wykorzystania urządzeń mobilnych.
Co więcej, według badań , ludzie spędzają więcej czasu na aplikacjach do codziennych nawyków (wiadomości, sport, raporty giełdowe, itp.) oraz aplikacjach społecznościowych, ze statystykami pokazującymi 11% wzrost w użytkowaniu mobilnym i niesamowity 69% wzrost czasu spędzonego na aplikacjach mobilnych w ostatnich latach.
Rozwój aplikacji mobilnych
W 2008 roku, kiedy uruchomiono Apple App Store, było dostępnych do pobrania tylko 800 aplikacji. W 2021 roku w App Store mamy aż 3 200 000 aplikacji.
Przed pojawieniem się aplikacji telefony komórkowe reagowały na oprogramowanie sprzętowe, takie jak Pocket Office, odtwarzacz MP3 / MP4, przeglądarka plików PDF oraz notatki głosowe, nie wspominając o funkcjach SMS i e-mail. Gry były zwykle ograniczone do Snake, a przeglądarki mobilne były jedynym sposobem łączenia się z Internetem.
Kiedy telefony komórkowe przekształciły się w smartfony, nastąpił rozwój aplikacji mobilnych, jakie znamy: wyspecjalizowane oprogramowanie do wykonywania konkretnych funkcji.
Dlaczego użytkownicy wolą aplikacje mobilne od mobilnych stron internetowych?
Wraz z pojawieniem się aplikacji mobilnych, mobilne strony internetowe stały się w pewnym stopniu oczywistością. Korzystanie z urządzeń mobilnych dominuje nad komputerami stacjonarnymi, a korzystanie z aplikacji mobilnych jest preferowanym sposobem przeglądania stron mobilnych.
E-commerce i aplikacje mobilne: idealne połączenie
Aplikacje mobilne podbiły świat. Naprawdę istnieje aplikacja do wszystkiego, a e-commerce nie pozostanie niezauważony.
Coraz więcej firm e-commerce tworzy własne aplikacje i wydaje się, że jest to dobry ruch dla branży. Jak wspomniano powyżej, w ostatni Czarny Piątek detaliczny gigant Target zwiększył sprzedaż poprzez swoją aplikację mobilną o 200%. Amazon i Walmart zgromadziły ogromne zyski, wprowadzając swoje oferty z okazji Czarnego Piątku wcześniej za pośrednictwem swoich aplikacji mobilnych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz