Myślisz o założeniu własnej firmy? Świetnie! Pokażemy Ci krok po kroku, jak otworzyć sklep internetowy od podstaw na przykładach i w materiałach dodatkowych.
Handel internetowy jest odpowiedni zarówno dla tych, którzy po raz pierwszy próbują swoich sił jako przedsiębiorcy, jak i dla tych, którzy mają już doświadczenie w biznesie. Tworzenie sklepu internetowego można podzielić na kilka etapów:
Krok 1: Wybór niszy - decyzja, co sprzedawać w sklepie internetowym
To jest najważniejszy krok. Sukces całego przedsięwzięcia zależy od tego, co sprzedajesz. Istnieją dwie subtelności: wybierz popularny kierunek - bez zysku nie zostanie, ale dostanie tłum kłapiących zębami konkurentów, którzy od dawna są mocno zakorzenione na rynku. Wybierz mało znany lub nowy kierunek - nie będzie prawie żadnej konkurencji, ale będzie musiał zainwestować w reklamę, aby spopularyzować swoje produkty na rynku. Tak myślisz.
Krok 2: dostosuj projekt sklepu internetowego
Sellintegro.pl umożliwia korzystanie zarówno ze standardowych darmowych szablonów sklepu internetowego, jak i niestandardowych projektów sklepu internetowego. Standardowe szablony można dostosowywać według własnego uznania: zmieniać kolory, logo, zamieniać różne bloki i pozycje menu i w zasadzie wszystko, co chcesz, ponieważ HTML i CSS są dostępne do pełnej edycji.
Krok 3: Badanie grupy docelowej – grupa docelowa
Portret grupy docelowej bardzo Ci się przyda: jeśli nie wiesz, dla kogo pracujesz, jest duża szansa, by wlecieć do komina. Na przykład sprzedawanie mebli domowych lekkomyślnym nastolatkom jest bezużyteczne. Starsze pokolenie raczej nie zainteresuje się wyszukanymi gadżetami, a mieszkańcy miasta nie potrzebują towarów do ogrodu i ogródka warzywnego.
Jakie cechy grupy docelowej musisz znać:
Są też inne cechy: obecność/nieobecność dzieci, mieszkanie, wykształcenie, a nawet zainteresowania. Aby sporządzić portret grupy docelowej, należy przeanalizować strony internetowe konkurencji, popytać przyjaciół i znajomych oraz poszukać informacji w mediach społecznościowych.
Krok 4: Znajdź dostawców
Następnie musisz znaleźć dostawców towarów, z którymi będziesz współpracować w przyszłości. Znalezienie nie stanowi problemu: wpisujesz w wyszukiwarkę i studiujesz i analizujesz oferty. Ale znalezienie dobrego dostawcy jest już trudniejsze.
Ważne są następujące kryteria:
Poszukaj kompromisu, przeczytaj opinie o dostawcach i, jeśli to możliwe, spróbuj spotkać się osobiście przed zawarciem umowy.
Krok 5: Dodaj produkty do strony sklepu internetowego
Po skonfigurowaniu projektu sklepu internetowego można przejść do dodawania konkretnych produktów. Można tego dokonać zarówno ręcznie, jak i automatycznie. Podczas ręcznego dodawania produktów, dla każdego produktu w Twoim sklepie tworzysz kartę produktu, wgrywasz zdjęcie, umieszczasz opis, podajesz cenę oraz dodatkowe informacje o właściwościach i cechach produktu.
Platforma Sellintegro.pl może znacznie ułatwić wypełnianie katalogu z produktami, jeśli korzystasz z systemu księgowego lub masz pliki z cennikami dostawcy. W tym celu zapewnione są narzędzia do importu i synchronizacji, które pomogą utrzymać aktualność informacji na stronie sklepu nawet przy dużym asortymencie, wykluczając możliwość wystąpienia błędów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz