Jak założyć sklep internetowy?

 Myślisz o założeniu własnej firmy? Świetnie! Pokażemy Ci krok po kroku, jak otworzyć sklep internetowy od podstaw na przykładach i w materiałach dodatkowych.

Handel internetowy jest odpowiedni zarówno dla tych, którzy po raz pierwszy próbują swoich sił jako przedsiębiorcy, jak i dla tych, którzy mają już doświadczenie w biznesie. Tworzenie sklepu internetowego można podzielić na kilka etapów:

Krok 1: Wybór niszy - decyzja, co sprzedawać w sklepie internetowym

To jest najważniejszy krok. Sukces całego przedsięwzięcia zależy od tego, co sprzedajesz. Istnieją dwie subtelności: wybierz popularny kierunek - bez zysku nie zostanie, ale dostanie tłum kłapiących zębami konkurentów, którzy od dawna są mocno zakorzenione na rynku. Wybierz mało znany lub nowy kierunek - nie będzie prawie żadnej konkurencji, ale będzie musiał zainwestować w reklamę, aby spopularyzować swoje produkty na rynku. Tak myślisz.

Krok 2: dostosuj projekt sklepu internetowego

Sellintegro.pl umożliwia korzystanie zarówno ze standardowych darmowych szablonów sklepu internetowego, jak i niestandardowych projektów  sklepu internetowego. Standardowe szablony można dostosowywać według własnego uznania: zmieniać kolory, logo, zamieniać różne bloki i pozycje menu i w zasadzie wszystko, co chcesz, ponieważ HTML i CSS są dostępne do pełnej edycji.

Krok 3: Badanie grupy docelowej – grupa docelowa

Portret grupy docelowej bardzo Ci się przyda: jeśli nie wiesz, dla kogo pracujesz, jest duża szansa, by wlecieć do komina. Na przykład sprzedawanie mebli domowych lekkomyślnym nastolatkom jest bezużyteczne. Starsze pokolenie raczej nie zainteresuje się wyszukanymi gadżetami, a mieszkańcy miasta nie potrzebują towarów do ogrodu i ogródka warzywnego.

Jakie cechy grupy docelowej musisz znać:

  • płeć - głównie kobiety kupują w sklepach internetowych . I szczerze mówiąc, także offline. Mężczyźni składają zamówienia tylko w skrajnych przypadkach: gdy trzeba zrobić prezent lub niespodziankę, lub gdy w pobliżu nie ma kobiety, która sama wszystko wybierze i zaaranżuje;
  • wiek - każde pokolenie ma swoje priorytety i zachowania na stronie. Starsze pokolenie wybiera rozważnie, boi się przepłacać i generalnie nie ufa Twojemu Internetowi. Zakup staje się wydarzeniem, co oznacza, że doprowadzenie do niego klienta będzie wymagało długiej i ciężkiej pracy. Młodzi ludzie są natomiast bardzo mobilni i spontaniczni: zakupy w sklepie internetowym nie są dla nich wydarzeniem, ale epizodem mało znaczącym: kupili i zapomnieli.
  • sytuacja finansowa – osoby o niskich dochodach wybierają to, co tańsze, szukają wyprzedaży i promocji . Osoby o przeciętnych dochodach zwracają uwagę przede wszystkim na jakość, a dopiero potem na cenę. Cóż, szczerze bogatych może zainteresować tylko coś niezwykłego i ekskluzywnego - najprawdopodobniej mają już resztę. Jeśli oczywiście robią własne zakupy w sklepie internetowym.

Są też inne cechy: obecność/nieobecność dzieci, mieszkanie, wykształcenie, a nawet zainteresowania. Aby sporządzić portret grupy docelowej, należy przeanalizować strony internetowe konkurencji, popytać przyjaciół i znajomych oraz poszukać informacji w mediach społecznościowych.

Krok 4: Znajdź dostawców

Następnie musisz znaleźć dostawców towarów, z którymi będziesz współpracować w przyszłości. Znalezienie nie stanowi problemu: wpisujesz w wyszukiwarkę i studiujesz i analizujesz oferty. Ale znalezienie dobrego dostawcy jest już trudniejsze.

 Ważne są następujące kryteria:

  • jakość towarów:  Wielu dostawców działa w złej wierze: kupują wadliwe partie. Tak, cena za nie jest niższa, ale z klientami będzie więcej problemów. W przypadku niedawno otwartego sklepu internetowego nawet jedna negatywna recenzja może odegrać złą rolę;
  • warunki pracy:  Wielu dostawców współpracuje tylko z hurtownią: jeśli dopiero zaczynasz, możesz nie być w stanie ciągnąć dużych ilości;
  • cena zakupu:  Nie daj się zwieść zbyt niskim cenom.

Poszukaj kompromisu, przeczytaj opinie o dostawcach i, jeśli to możliwe, spróbuj spotkać się osobiście przed zawarciem umowy.

Krok 5: Dodaj produkty do strony sklepu internetowego

Po skonfigurowaniu projektu sklepu internetowego można przejść do dodawania konkretnych produktów. Można tego dokonać zarówno ręcznie, jak i automatycznie. Podczas ręcznego dodawania produktów, dla każdego produktu w Twoim sklepie tworzysz kartę produktu, wgrywasz zdjęcie, umieszczasz opis, podajesz cenę oraz dodatkowe informacje o właściwościach i cechach produktu.

Platforma Sellintegro.pl może znacznie ułatwić wypełnianie katalogu z produktami, jeśli korzystasz z systemu księgowego lub masz pliki z cennikami dostawcy. W tym celu zapewnione są narzędzia do importu i synchronizacji, które pomogą utrzymać aktualność informacji na stronie sklepu nawet przy dużym asortymencie, wykluczając możliwość wystąpienia błędów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz